237 Epizód

  1. The British 8-Bit Computer Market: Hardware

    Közzétéve: 2016. 05. 01.
  2. Early Computer Game Platforms: The Trinity, and The Disciples

    Közzétéve: 2016. 04. 15.
  3. The Story of Chuck E Cheese

    Közzétéve: 2016. 04. 01.
  4. Nintendo: Playing with Power

    Közzétéve: 2016. 03. 15.
  5. History of Acclaim - "The Fall"

    Közzétéve: 2016. 03. 01.
  6. History of Acclaim - "The Rise"

    Közzétéve: 2016. 02. 15.
  7. The Genesis of JRPGs

    Közzétéve: 2016. 02. 01.
  8. History of Mediagenic Part II

    Közzétéve: 2016. 01. 15.
  9. History of Mediagenic Part I

    Közzétéve: 2016. 01. 01.
  10. Birth of the Japanese Game Center

    Közzétéve: 2015. 12. 15.
  11. History of the Arcade

    Közzétéve: 2015. 12. 01.
  12. The Early History of Electronic Arts 

    Közzétéve: 2015. 11. 15.
  13. The Untold History of Sega

    Közzétéve: 2015. 11. 01.
  14. A Tale of Cycles

    Közzétéve: 2015. 10. 15.
  15. What makes an industry?

    Közzétéve: 2015. 10. 01.
  16. You talked to whom?

    Közzétéve: 2015. 09. 15.
  17. All I can do is ask why?

    Közzétéve: 2015. 09. 01.

12 / 12

Love of the worlds created by video game designers and personalities drives Alex Smith & Jeffrey Daum (history, law, CS degrees) to provide a scholarly yet light-hearted discussion of how arcade, home console, and PC games merged into a Video Game Industry. Emphasis is on the combination of business and creative elements needed for financial success. Interviews of Atari, EA, Activision, & other execs with detailed source evaluations produce the insights you hear in these 122+ hours!

Visit the podcast's native language site