200 Epizód

  1. 221: Compare ’unvoiced th’ to /f/, /s/, and /t/

    Közzétéve: 2016. 11. 29.
  2. 220: The ’n-g’ spelling creates /ŋ/, as in the word ’song’

    Közzétéve: 2016. 11. 12.
  3. 219: /g+n/ as in ”signal” and ”ignore”

    Közzétéve: 2016. 10. 26.
  4. 218: Learn to hear vowels to learn to pronounce them

    Közzétéve: 2016. 10. 14.
  5. 217: Compare long e, short i, and short e /i, ɪ, ɛ/

    Közzétéve: 2016. 09. 29.
  6. 216: The Cardinal Vowels--long e /i/, oo sound /u/, short o /ɑ/, and short a /æ/

    Közzétéve: 2016. 09. 17.
  7. 215: Adding ”bonus” information by using a low pitch

    Közzétéve: 2016. 09. 01.
  8. 214: Yes/No Pitch Patterns

    Közzétéve: 2016. 08. 20.
  9. 213: Intonation of Wh- Questions

    Közzétéve: 2016. 08. 07.
  10. 212: /r+ɚ/ “explore” into “explorer”

    Közzétéve: 2016. 07. 25.
  11. 211: Compare /æ/ and /ɑ/ (’short a’ and ’short o’)

    Közzétéve: 2016. 03. 28.
  12. 210: ’-ue’ ending (unique, avenue, and rescue)

    Közzétéve: 2015. 07. 27.
  13. 209: The difference between /ə/ and /ʌ/: schwa and short u

    Közzétéve: 2015. 03. 25.
  14. 208: Cone/corn, coat/court

    Közzétéve: 2015. 03. 11.
  15. 207: Why is ’quarter’ so hard to say?

    Közzétéve: 2015. 02. 25.
  16. 206: I like/I’d like... bacon!

    Közzétéve: 2015. 02. 11.
  17. 205: Dealing with ’o-u-g-h’

    Közzétéve: 2015. 01. 28.
  18. 204: How ’have to’ becomes ’hafta’

    Közzétéve: 2015. 01. 14.
  19. 203: When /t/ sounds like /d/ during linking: alveolar stop

    Közzétéve: 2014. 12. 31.
  20. 202: How similar are /n/ and /l/?

    Közzétéve: 2014. 11. 12.

1 / 10

Become a more fluent English speaker by learning how to pronounce American English sounds, words, and phrases. Practice your English with each episode!

Visit the podcast's native language site