Tényleg csak autópálya-építessel lehet nálunk választást nyerni? | A város másik oldalán s3e06
Partizán Podcast - Podcast készítő Partizán Podcast
"Az utasok nem szűken teleszékezett teremre vágynak, amikor vonatoznak, hanem gördülő nappalira - mondta A Város másik oldalán podcast vendége, Spohn Márton közlekedésmérnök, aki szabadúszó tanácsadó az európai vasúti piacon, civilben pedig a Közlekedő Tömeg alelnöke. Ez a vele készült interjú második része, melyben szóba kerülnek azok az európai országok, ahol piaci szolgáltatókat engedtek be a vasúti közlekedési rendszerbe, és ezzel jól is járhatnak az utasok, ugyanakkor olyan példát is látni, ahol a verseny túlterheli az adófizetői pénzből épített infrastruktúrát, és végső soron az utasok nem kapnak jobb szolgáltatást.De van olyan jól működő rendszer Európában, ahol állami monopólium a vasútüzemeltetés? Az egész kontinensen miért van óriási hiány vasúti járműből? Az autógyártó cégek által lefoglalt mérnökök vasúti cégeknél is dolgozhatnának? Milyen helyzetben van a magyar vasúti közlekedés és a MÁV? Nálunk tényleg csak azokat a politikusokat választják újra, akik autópályát építenek? Miért baj, ha az autó- és akkumulátorgyárakhoz szabja a vasúti fejlesztéseket a kormány? Hol van az ország egyik legjobb restije? Az interjú első részét itt lehet meghallgatni: https://youtu.be/MoITGfCzYys?si=-MdijNs_xTz2vRDK"Támogasd te is a Partizán munkáját!https://csapat.partizanmedia.hu/fundraising/partizan/Nézd, olvasd, hallgasd - minden péntek reggel: https://pentekreggel.huA Partizán Podcast oldalait itt találod: YouTube: https://www.youtube.com/@PartizanPodcastFacebook: https://www.facebook.com/partizanpodcast/A Partizán videóit itt tudod megnézni:https://www.youtube.com/c/@PartizanmediaTovábbi támogatási lehetőségekről bővebben: https://www.partizanmedia.hu/tamogatas