Pimasz üzleti modelltől egy országos franchise hálózatig | Elek Marci és a Borháló story
Cégépítők - Podcast készítő BROCASTERZ - Szerdák
Kategóriák:
A Borháló Szentendrén egy magyar tanár és egy építésziroda vezetőjének barátságából született. Mindketten úgy érezték valami mást szeretnének csinálni, mint addig... Csupán 200.000 Ft kezdeti befektetésből egy pimasz üzleti modell segítségével mindössze 3 év alatt 1 milliárd forintos árbevételig jutottak. Mint tudjuk a jó ötlet azonban önmagában nem elég... Mi volt a siker titkos receptje? Mit tett hozzá Elek Marci gondolkodásmódja? Hova vezethet egy, az első érdeklődőnek adott bátor válasz? Milyen amikor hasraütés-szerűen azt mondod: "ez egy franchise rendszer lesz"? Mit nyújthat egy komplex CRM rendszer, ahol a logisztikától kezdve, az ügyfélkapcsolatokon át, szinte minden automatizált? Mik a legnagyobb tanulságok a Borháló sztoriból? - jó, ha rendelkezünk konkrét vízióval a vállalkozás indításakor - fontos, hogy profi szakembereket válasszunk magunk köré (Marciék is hónapokat “veszítettek” egy nem jól választott ügyvéddel) - kezdetektől építsünk ki folyamatokat és rendszereket - a felmerülő igények alapján már kezdjünk sablonokat kialakítani, mert akkor sosem kell ugyanazt a munkát kétszer elvégeznünk - mérjük az egyes tevékenységeink időráfordítását és amit lehet kezdjünk automatizálni Marci számára a folyamatok kidolgozása és a rendszerek építése azért volt elsődleges szempont, mert ahogy többször is említi az adásban: “rögeszmém volt, hogy ne kelljen egy dolgot kétszer megcsinálni” - amellyel utal egy fontos üzleti könyvre az életéből: Michael E. Gerber: A V mítoszra. Miért volt fontos ez a könyv számára? Mert ebből táplálkozva fordult meg a fejében a franchise modell ötlete, amelyet először az építészirodánál szeretett volna használni, de az élet úgy hozta, hogy a boros businessnél lett igazán nagy jelentősége. Kérdések, amelyekre választ kapsz a mai epizódból: - Honnan jött a Borháló ötlete és hogyan váltak milliárdos forgalmú üzletté? - Miért pont ezt a pimasz üzleti modellt választották? - Miért volt fontos kezdetektől a folyamatok kialakítása és a rendszerek építése? - Mi inspirálta Marcit, hogy ennyi időt és energiát tegyen a kezdetektől fogva a franchise business kiépítésébe? - Milyen tanulságokat vontak le az első franchise partner érkezésekor? - Mennyi idő kellett a kidolgozott franchise rendszer felépítéséhez? - Mik a franchise üzlet buktatói? - Hogyan vált könnyen skálázhatóvá az üzleti modelljük? - Mennyi időt tudtak spórolni az automatizmusok, rendszerek bevezetésével? Ha szeretnél egy igazi sikersztorin keresztül közelebb kerülni a sikeres cégépítés hogyanjához és megtudni mire érdemes odafigyelni, akkor tanulj és inspirálódj igazi cégépítőkkel! Ne hagyd ki az extra tartalmat sem, ahol olyan tippeket, best-practiceket és ajánlásokat kaphatsz a vendégektől, amik nekik bevált módon segíteni tudtak a sikeres cégépítésben. Az extra tartalomban Marci elmeséli hogy a Borhálós exit után kkv-k számára segít jól működő rendszerek felépítésében és hogy milyen növekedési krízsbe kerültek a Borhálóval és abból, hogyan sikerült felállniuk. Az extra tartalmakért látogass el https://www.minicrm.hu/extra/ oldalra. Hallgasd a Cégépítők Podcastet kedvenc platformodon: Spotify: open.spotify.com/show/2DsU3rzjKkZDHyKhWlbbsq Apple Podcast: podcasts.apple.com/hu/podcast/c%C3…1585202757?l=hu Google Podcast: cutt.ly/7R2GKoj Soundcloud: @cegepitok-podcast-minicrm A Cégépítők Podcast a MiniCRM-nek köszönhetően jött létre, kövesd be őket: Facebook: https://www.facebook.com/MiniCRM.hu/ LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/minicrm/ A Cégépítők podcast felvétele a Brocasterz Stúdióban történik, az adások teljes menedzsmentjét pedig a Brocasterz Podcast Ügynökség csapata végzi. Ha szeretnéd jobban megismerni őket: www.brocasterz.com