420 millió árbevételből 160 millió nyereség, mégis miért adná el a cégét | Pál Zoltán
Cégépítők - Podcast készítő BROCASTERZ - Szerdák
Kategóriák:
„Fel tudunk mutatni olyan üzleti eredményt, ami sokaknak vonzó. Ennek ellenére nem vagyunk eladási kényszerben” – osztotta meg velünk gondolatait Pál Zoltán az ALH Consulting alapítója, a Cégépítők Podcast visszatérő vendége. A korábbi adásban arról mesélt hogyan építette fel nulláról az akkor 300M árbevételű cégét. Azóta a jól működő modell 400M felettire duzzasztotta az árbevételt. A munkát pedig immár egy közel 50 fős, olajozottan működő csapat látja el. Hogyan jutott el a cég az eladási tranzakció előtti állapotba és tervben van-e a nemzetközi terjeszkedés? Mi lesz a következő nagy lépés az ALH Consulting életében? Erről beszélgettünk. „Olyan mértékben változik minden, hogy nehéz megmondani, hogy már válság van vagy még most következik. Minden esetre most a szoftvercégeknél megnőtt a felvásárlási kedv” – vélekedik Pál Zoli, aki szerint most érte el a cég azt az ideális állapotot, amikor érdemes lehet exiten gondolkodni. A legtöbb feladatot sikerült olyan mértékben optimalizálni, hogy az operatív működés már nem jelent problémát. Emellett pedig a különleges üzleti modell gondoskodik a betanítástól és az utódlásról is. Talán ez a titka annak, hogy az indulás óta nem volt olyan év, amikor ne nőtt volna a vállalkozás. „Ha az embernek van lehetősége egyből gondolkozzon nemzetközi piacban és a magyar csak mellékes legyen” – ezt javasolja Zoli a feltörekvő cégépítőknek. Szerinte ugyanis, ha az ember beleteszi az energiát a fejlesztésbe, akkor hosszú távon olcsóbb, ha egyből nagyot mer álmodni. Igaz, a marketing költségek így magasabbak lesznek, de ha minden mérhető és tesztelhető, akkor az is jól optimalizálható. Hosszú távon pedig jobban megtérül a befektetés. Az epizód során választ kaphatsz olyan kérdésekre, mint például: · Hogyan alakult a cég a múltkori adás óta? Miért gondolkodnak akvizícióban? · Milyen módszerrel oldódott meg a toborzás és az utánpótlás folyamata? · Miért különleges a vállalkozás üzleti modellje? · Hogyan befolyásolja a mesterséges intelligencia megjelenése a munkafolyamatokat? · Mik Pál Zoli jövőbeli tervei? · Hogyan hat a válság a piacra? · Mi kell ahhoz, hogy egy cég önjáró és eladható legyen? · Milyen lépéseket érdemes követni a feladatok optimalizálása során? Az epizódhoz tartozó extra tartalmakért kattints ide: https://www.cegepitok.hu/2023/05/03/pal-zoltan-alh-consulting/ Hallgasd a Cégépítők Podcastet kedvenc platformodon: · Spotify: open.spotify.com/show/2DsU3rzjKkZDHyKhWlbbsq · Apple Podcast: podcasts.apple.com/hu/podcast/c%C3…1585202757?l=hu · Google Podcast: cutt.ly/7R2GKoj · Soundcloud: @cegepitok-podcast-minicrm A Cégépítők Podcast a MiniCRM-nek köszönhetően jött létre, kövesd be őket: · Facebook: https://www.facebook.com/MiniCRM.hu/ · LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/minicrm/